יום שני, 10 בדצמבר 2012

לכובע שלי שלוש פינות... (Nono)

לקראת החורף החלטתי לתפור לילדתי הקטנה כובע.
המטלה עדיין לא הושגה. 
למה זה כל כך מסובך, אתן שואלות?
או, שאלה מצויינת. התשובה בפוסט הזה D:



התחלתי את כל הנסיונות בהדרכה הזאת של Make It and Love It, שמצאתי אצל קרן פרפרים בפוסט על מתנה לתינוקת חדשה.
נכון שהכובע שהיא יצרה שם נראה חמוד בטירוף, ומחמם?
אז יצאתי וקניתי לי טריקו סגול בנחלה (משהו פשוט, היה לי ברור שיהיו כאן כמה נסיונות), והתיישבתי לתפור.
בצורה מפתיעה (ציניות לא תמיד עוברת בכתב - אז למען הסר ספק, ההפתעה צינית בלבד), הכובע הראשון (שנתפר לפי המידות של ההדרכה) אכן מתאים לגיל 0-3 חודשים.
כשהדפסתי את הגזרה והסתכלתי, זה נראה לי ענק לתינוק שרק נולד, אבל לא. ממש לא.
הילדה שלי בת שנה וחצי, אז מזל שטריקו נמתח טוב-טוב, אחרת זה בכלל לא היה עולה עליה D:
היא עדיין אוהבת את הכובע (עשתה סיבוב דאווין עם צרחות אושר בגן, אז נראה לי שהיא אהבה אותו), אבל הוא קטן עליה.

מצטערת על חוסר הגיהוץ ועל איכות התמונות, זה מה יש כרגע...

הפרח, מקרוב (בדיוק לפי ההדרכה)

לא אהבתי - שאין לי מכונת אוברלוק, אז מבפנים הכובע נראה קצת לא מקצועי עם תפר הזיג זג. אולי רק לי, אבל זה נראה קצת מצ'וקמק.
השינוי היחיד מההדרכה שעשיתי היה להוסיף שני שרוכי בד (מאותו הבד של הפרח), כי שום כובע לא נשאר על הראש של הבת שלי בלי קשירה. אני בטוחה שאתן יודעות למה אני מתכוונת :)

אז תפרתי אחד שני, בלי פרח, קצת יותר גדול (הפעם מדדתי את הראש של הילדה).
יצא במידה, אבל החלטתי שאני לא אוהבת את הבד. הכובע נראה סמרטוטי כזה, חסר צורה, ודק מדי. פשוט לא מחמם מספיק.
בלי פרח, ועם שרוכי בד כותנה

אולי הייתי צריכה לקנות בד אחר, יותר עבה.
זה משהו שהייתי שמחה ללמוד, וקצת קשה לי ללמוד לבד (כי זה נורא משעמם): מאפיינים שונים של בדים שונים, הרכבי בד וההשלכות על התכונות של הבד. כשיודעים זה חוסך הרבה טעויות, נראה לי.

הנסיון השלישי היה כובע פליס, שקיוויתי שייתן לי את המענה לכובע המחמם שחיפשתי.
מצאתי את ההדרכה החינמית הזאת, מ-Fleecefun.com לכובע עם אוזני כלבלב שמוטות. אולי אוזני ארנב...?
ניתן להוריד pdf לפי מידה - תינוק, ילד, מבוגר. בכל גזרה כזו יש עוד חלוקה - גדול וקטן.
על פי נסיון העבר החלטתי להכין כובע לפי מידת ילד-קטן (שנה וחצי זה או ילד קטן או תינוק גדול).
ויצא.... טדדדדדדם... מתח... תופים... קטן מדי!!!
חמוד בטירוף, מאוד מאוד קל לתפירה, אבל המידות לא קשורות למציאות.

כמו ארנב שמוט אזניים. חמוד!!!

ואפשר לשחק עם הבד בתוך האזניים


אז כמו שאפשר להבין, לא תהיה ברירה, ועוד כובעים ייתפרו, עד שנגיע לכובע המוצלח לחורף 2012.

ובנוגע לכל הכובעים שאין להם שימוש - לא לדאוג, יש לי אחיינית חמודה שתשמח לקבל את כל הכובעים הקטנים האלה D:

מה ההדרכה האהובה עליכן לתפירת כובע? אשמח לשמוע!

חוצמזה, יש עוד הרבה בקנה: שמיכות, בובות, והכל יגיע.

בדרך...


שבוע נפלא!

Nono

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה