יום שני, 1 בדצמבר 2014

שמיכת טלאים בשם מיני (Nono)

אני מודה שאני לא יודעת איך להתחיל את הפוסט הזה...
היה פה שקט הרבה הרבה זמן. דווקא בגלל שבחיים לא היה שקט. לא רע, פשוט מבולגן. למצוא איזון מחדש זה לא קל.
זה לא שלא הייתה תפירה, דווקא הייתה, ואני מקווה להצליח לעדכן בכמה מהפרוייקטים שהיו, אבל איכשהו הפעולה של כתיבה בבלוג פשוט לא קרתה.
עכשיו הבלוג חוזר להתמקם בין הדברים שעושים לי טוב בנשמה, אז אני שמחה להתחיל שוב לעדכן (ומקווה שיש פה מישהו... הלו?) - נפתח במיני שמיכה חדשה!


היא קטנה, טיפה יותר מ-60 על 70 ס"מ. ממש ל-new born, ולכן השם - שמיכת מיני.
ההשראה, וההדרכה לבלוקים, הגיעו מהבלוג Cluck Cluck Sew.

החלטתי לפנק את עצמי ב-pre cuts, והזמנתי כמה charm pack של הקולקציה Hubba Hubba של Me & My Sister Designs for Moda, וגם כמה charm pack של בד לבן (מפונקת, כבר אמרתי?).
התמונה מתוך
Amazon.com
בפועל, נשארו לי הרבה יותר מדי ריבועים, אבל פשוט אשתמש בהם בפרוייקטים בעתיד, אז אין חרטות.
הכנתי את שעוני החול מה-charm pack (שהוא חבילת ריבועי בד בגודל 5 אינץ') והבלוק יוצא בסופו של דבר 4 אינצ'ים ושמינית, אבל אחרי יישור (והרבה הרבה 'אבקת בד'), הבלוקים הם בגודל 4 אינצ'ים. קחו בחשבון, אם בא לכם להתעצל כמוני וללכת על pre-cuts. 
דרך אגב, קראתי בפוסט ישן שלי על שמיכת שבשבות, שהעדפתי לתפור את הבלוקים בלי ליישר אותם קודם. אויש כמה שטעיתי אז!!! כל כך הרבה יותר נוח לחבר את הכל כשכל הבלוקים באותו הגודל! אז מעכשיו אל תקשיבו ל-Nono הישנה, רק לי, ותעשו trimming, באמאש'כם ;-) .

trimming is a bitch :)

אחרי שהכנתי אותם הם ישבו. וחיכו.
הרבה.
הרבה.
הרבה.

אבל לא עוד! הם נשלפו מהארון לפני כשבוע, והנה התוצאה לפניכם, פרושה על המדרגות שמול הבית (חייבים לנצל את השמש החורפית, לא?) - 



הבד האחורי נקנה בחנות בד-בבד בקריית טבעון. הוא נוח לעבודה עם שמיכות כי הוא ברוחב 2 מטרים וחצי. בשביל ה-binder החלטתי על צהוב. צהוב תמיד עושה שמח ו'מקפיץ' את הצבעוניות, לדעתי.
הבד נראה כמעט חלק בתמונות, אבל בפועל יש בו עיטורים לבנים. כמובן, הוא נתפר במכונה (אני? לתפור ביד? רק אם אין ברירה אחרת... מפונקת, כבר אמרנו?).

פרס למי שיצליח לראות את העיטורים בלבן - ברכת 'כל הכבוד, הראייה שלך מצויינת' ממני

קצת תמונות מקרוב של הבלוקים - את התיפורים עשיתי 'בתעלה' בצורה של שעון החול. קצת לא נוח, בגלל שכל עודפי הבד (מה-seam allowance) הפריעו לרגל ההולכת (הלא כל כך מוצלחת) שלי. אבל, הי, הבלוקים יצאו די מדוייקים וזה נחמד :)



Note to self (ולכם) לפעם הבאה - אני חושבת שרצוי לבחור הדפסים שאין בהם את צבע הרקע (במקרה שלי לבן) כדי לקבל את האפקט המלא של שעון החול. 

בשביל פוסט חזרה לעניינים זה נראה לי לא רע...
אם יש שאלות או אם יש לכם מה להגיד - אשמח לשמוע.
נתראה שוב בקרוב.

Nono.










4 תגובות:

  1. איזה כיף שחזרת :-) שמיכה מקסימה!
    איריס קרן

    השבמחק
  2. תשובות
    1. תודה רבה!
      ממש כיף לקבל תגובות למרות ההפסקה!

      מחק