יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

מתכון לתנין (Nono)

קיקי נולד כי הילדונת עוברת כרגע את שלב הפחדים. היא פוחדת ממכשפות, זאבים, חושך, תנינים וכל דבר אחר שאפשר לדמיין. רשימת השומרים שלה ארוכה מאוד, החל מאריה פלסטיק ששואג על מי שמפחיד, וכלה ב'חיפושית פלצנית' שאתם יכולים לנחש לבד מה היא עושה למי שיבוא להפחיד את הילדודה :)
יום אחד היא ביקשה ממני שיהיה לה תנין שומר, שיפחיד וישך את כל מי שרע, ויהיה נחמד אליה ואל החברים שלה.
היא קנתה אותי כשהיא ביקשה "אמא, תחפשי בפלאפון מתכון לבובה של תנין ותכיני לי, טוב?"
איך אפשר לסרב לזה?


 תשמעו, לא פשוט למצוא גזרת בובה של 'תנין שומר'. בעיקר בהתחשב בזה שהילדה פוחדת מתנינים, אז איך מוצאים גזרה לבובה שתהיה חמודה מספיק כדי לא להפחיד, אבל עדיין תנינית?
ה'מתכון' המנצח נמצא באתר של Sew4Home ונקרא Playfull Stuffed Crocodile.
 

הגזרה היא אחת הקלות שנתקלתי בהן - השיניים והגבשושיות בגב עשויות מ-rick rack, סרט זיגזג, מה שמפשט מאוד את העניינים. הקושי היחיד הוא עבודה עם בד מינקי, שנוטה להחליק ולהמתח. כמובן שלא חייבים לעבוד עם מינקי, אפשר גם פליז רגיל (אבל אז אין את אפקט הנקודות במינקי, שמוסיף הרבה, לטעמי), ומעבר לכך - סיכות, סיכות, סיכות! אה, ועוד סיכות.


 

לא היה לי בבית סרט זיג זג (מפתיע? לא ממש...), ולא רציתי לחכות עד שאוכל לקנות, אז הכנתי בעצמי את השיניים מבד לבן ואת הגבשושיות משאריות בדים. זה היה אתגר תכנוני נחמד, ונתן לי חופש לבחור את הצבע של גבשושיות הגב. נראה לי שתנין עם זיזים ורודים-סגולים בגב נראה הרבה יותר ידידותי מתנין ירוק לגמרי, לא?
התחתית מפלנל ילדותי, שנקנה מזמן בנחלה למטרת פיג'מה (שמעולם לא יצאה לפועל), החלטה שהתקבלה גם היא כדי לרכך את התדמית התנינית הקשוחה, ואת העיניים תפרתי מבד לבד לגמרי, ולא עם כפתורים כמו בהדרכה (בקטע של בטיחות. אני לא חובבת כפתורים בבובות לילדים).
קצת פחות מארבע שעות עבודה (אל תשכחו שהכנתי את סרטי הזיגזג...), ותקבלו 75 ס"מ של תנין.

קצת פרטים מקרוב
התנין התקבל בחיבוקים וצהלות (אז כנראה ריכוך התדמית עבד), וזכה לשם 'קיקי'. אחותי כבר 'הזמינה' אחד לבן שלה.
תשאלו - האם הוא הגשים את מטרתו וייצר לי לילות של שינה רצופה, בלי הזנקות לחדר של הילדה? אממממ... שניים, ככה, לא יותר מזה ;-)

גזרה מומלצת בחום. בובות שמתאימות גם לבנים הן מצרך מבוקש!

Nono



3 תגובות:

  1. מקסים מאוד :) ומאוד מוכר העניין הזה של לתפור לילדודס את מה שהם חולמים עליו. אצלי ברפרטואר כבר כיכבו דינוזאור, דובון, חייזר, פיל, ארנבים, ארנב נינג'ה(!!) ו... אוי, הרשימה עוד ארוכה. בכל אופן, התנין משגע :)
    היי, פתאום ראיתי את השם שלי ברשימה כאן משמאל! הבלוג שלי עבר דירה, תוכלי לשנות, בבקשה יפה...

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף שביקרת לקרוא. עכשיו כבר יש בקשה חדשה לג'ירפה כחולה :)
      תיקנתי את הכתובת בשמחה!

      מחק
  2. מקסים, כל הכבוד! ואהבתי את הורדרדות :)

    השבמחק