יום שלישי, 11 בספטמבר 2012

בניולה - הפתעה משמחת (Lala)

כעיקרון, אני לא מחובבי הקופונים למסעדות. בטח לא למסעדות שאני לא מכירה.
אני קונה שוברים רק למסעדות שאני מכירה וכבר הייתי. לכן, כשההורים שלי התקשרו והציעו שנלך יחד איתם לבניולה (bagnolet) הייתי סקפטית משהו. אבל, ההורים כבר היו וגם נזכרתי שאחיו ואשתו של בוג"י (בן זוגי) היו ונהנו אז החלטתי לזרום.
השובר עלה 250 ש"ח לזוג, וכלל 5 מנות ראשונות ללא בחירה, מנה עיקרית לבחירה ממספר מנות, קינוח ובקבוק(!) יין - לבחירה קברנה סוביניון אדום או משהו אחר - לבן.
המסעדה לא גדולה (יש יאמרו קטנה) שזה כבר פלוס מבחינתי, אני פחות מתחברת למסעדות ענק בגודל של אולם אירועים והכיסאות מאוד נוחים (מכירים את זה שיש מסעדות שאחרי חצי שעה פשוט לא נוח לך? אז פה מאוד נוח) אם כי היה קצת פחות נוח להתיישב - מעין כורסאות כאלה שצמודות אחת לשניה וצריך להזיז המון (ולעשות הרבה רעש על הדרך) כדי שתוכל לשבת.

אז מה אכלנו? (המחירים בסוגריים הם המחירים מהתפריט הרגיל)


ההורים שלי בכלל לא שותים, וגם אני ובוג"י לא ממש "מבינים ביין" אבל כן אוהבים ויודעים לזהות שמשהו טעים לנו. בחרנו ביין האדום וקיבלנו בקבוק של יין שנקרא cielo. היה טעים.

הגיעו שני לחמים למרכז השולחן שהיו טעימים בתוספת פנכות רטבים כאלה של שמן זית ובלסמי, טחינה, וממרח פסטו אני חושבת. כשביקשנו עוד לחם אח"כ - קיבלנו בלי בעיה. 

מנות ראשונות
מגיעה חמישיה כזו לכל זוג. הם חיברו לנו כל זוג לצלחת אחת והכמויות היו יפות.
פטה כבד ומרמלדת תפוזים - הפטה היה מאוד טעים. בוג"י גם התלהב ממרמלדת התפוזים. אני פחות. היה לי מר מידי, וכשלקחתי את הביס בכלל ציפיתי לריבת בצל. (44 ש"ח)

כנאפה גבינת עזים וטלה, סוכר דקלים וקוביות בטטה - מנה שכולם אהבו. (53 ש"ח)
סופלה פטריות וגבינת עזים - אני לא מתה על פטריות בד"כ, אבל דווקא כשהן מגיעות לא בצורתן הרגילה הן טעימות לי (כמו לדוגמא מנת הפורטבלו בג'ירף). זו בעצם מעין מחית פטריות טעימה שבתוכה גבינת העיזים. גם המנה הזו הייתה לי טעימה. (לא בטוחה שמצאתי את המקבילה המתאימה בתפריט)
סשימי סלמון על קוביות סלק בצ'ילי ויוגורט כבשים - אני מאוד אוהבת סשימי סלמון. דווקא פה לדעתי הייתה קצת נפילה. אני לא יודעת על מה לשים את האצבע בדיוק, אבל היה לי קצת טעם לוואי לסלמון. לא יודעת ממה הוא נובע (אולי חוסר טריות?). גם הסלק היה טיפה תפל כזה. מנה פחות מוצלחת לטעמי. (53 ש"ח)
קלמרי וקוקי סאן ז'אק צרובים, שאלוט, בקרם אפונה פטרוזיליה - זו הייתה המנה שהיתה לי הכי טעימה. הקלמרי וקוקי סאן ז'אק היו עשויים טוב והרוטב היה טעים והלך נהדר עם הלחם. (בתפריט מופיעה המנה עם קלמרי ותמנון ומחירה 54 ש"ח).

עיקריות
אבא שלי ובוג"י הזמינו שניהם אנטריקוט פרה, קונפי תפוח אדמה וציר מוח עצם (139 ש"ח). אחד היה מדיום-רר והיה נראה עשוי כראוי והשני מדיום. לא טעמתי מהמנות כי אכלתי מנת פירות ים ולא בא לי טוב לערבב, אבל התגובות היו טובות.
פילה קוד - מנה שלא מופיעה בתפריט. לא נרשמו רשמים מיוחדים ואמא רק אמרה שהיה טעים.
גראטן פירות ים פטריות וקוניאק (98 ש"ח) - המראה הזכיר לי מנות שנות ה - 80, שמנת והקרמה בגבינות, אבל המנה היתה טעימה אם כי לא התלהבתי במיוחד. ייתכן שזה בגלל שכבר הייתי די מלאה מהמנות הראשונות.

קינוחים
הגיעו שתי צלחות גדולות שבהן הונחו:
פבלובה מסקרפונה ופטל, סירופ שמפניה, פירות, רוטב וניל ופספלורה (44 ש"ח)
פטיפור של בצק שקדים, נוגט, קרם פטיסייר ותות שדה (44 ש"ח)
סיגר ממולא שוקולד (לא מצאתי מקבילה בתפריט הרגיל)
כל הקינוחים היו טעימים. לא משהו לכתוב עליו הביתה. אני לא יודעת אם גודל של כל קינוח שקיבלנו הוא הגודל שמקבלים אם מזמינים בנפרד - אם כן, המחיר יקר מידי לדעתי. 
כמו כן, הוזמן תה אחד - שהיה בתוספת תשלום.

לסיכום:
סכ"ה הופתעתי מאוד לטובה. היה לכל הנוכחים טעים ויצאנו שבעים (מפוצצים יותר נכון). השירות היה אחלה ואין ספק שה value for money שקיבלנו היה גבוה. כבונוס - אפילו יצאנו עם בקבוק יין אחד הביתה :) (שתינו רק אחד מהשניים שהגיעו לנו)
עם זאת, בהתחשב במחירים הרגילים בתפריט ולמרות שיש להניח שהמנות יהיו יותר גדולות, אני לא בטוחה שאחזור לשם בלי קופון.
אם תיתקלו בעסקה הזו שוב - אני בהחלט ממליצה לנסות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה