יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

שמיכת גן (Nono)

הילדונת שלי נכנסה היום לגן.
יואו, איזו התרגשות.

אחד הדברים ברשימת "מה להביא לגן" היה שמיכה. ולנו יש רק שמיכת קיץ אחת! חובה לארגן בהקדם שמיכה שנייה.
מזל שכבר תכננתי להכין לה שמיכה קיצית, ועכשיו יש תירוץ לגיטימי (אז מה אם את הכסף על הבדים כבר הוצאתי מזמן? ידעתי שתגיע סיבה טובה...)

רציתי פיקה. פיקה מזכיר לי את הילדות שלי. לכולנו היו שמיכות פיקה, ואחרי כביסות הפיקה נהיה רך וכיפי, שלא לדבר על הסימנים שהוא משאיר על הפרצוף. אחחחח... נוסטלגיה.
אז קניתי פיקה ירוק בדנדו. והזמנתי בד כותנה למסגרת של השמיכה מפיסות.

Michael Miller fabric forest life green owl deer rabbit



וכרגיל, הייתי שאננה והחלטתי שאפשר לחבר את המסגרת כאילו זה Binder. נו, סתומה. מתי אני אלמד לחשוב לעומק לפני? לשרטט, לראות שיש מספיק בד... אוףףףףף איתי. אז הפינות היו נוראיות. פשוט לא היה מספיק בד בשביל ליצור פינה רחבה ויפה.
כמובן שהייתי צריכה לגזור ולתקן, ולא היו לי יותר מדי ספיירים של בד בשביל זה, והכל היה בלחץ בסוף השבוע האחרון.

** עדכון - אפשר לתפור את המסגרת כמו Binder, למשל לפי ההדרכה הזאת מ-Juicy Bits. אני פשוט פישלתי, כנראה. ננסה שוב בשמיכה הבאה.  
 
אז מה שיצא זה שמיכת פיקה עם מסגרת כותנה - מטר על מטר וחצי, ומלא מלא טעויות D:
מסגרת הכותנה היא ברוחב של 15 ס"מ בכל ההיקף של השמיכה, מה שמשאיר 70 ס"מ על 120 ס"מ של פיקה - מאוד - מאוד - ירוק.
זה היה ריק מדי וירוק מדי. התלבטתי איך להוסיף צבע או תוכן לחלק הירוק של השמיכה.
פסלתי אפליקציות, כי השמיכה מורכבת משכבה אחת של בד בלבד (בכוונה! קיץ! חם!), ולא רציתי שיראו את התפרים מאחור. אמנם ראיתי תמונות של שמיכות עם אפליקציית טלאים ריבועיים בשורה, ואז מאחור יש צורה מאוד מסודרת ומוגדרת של תפרים, וזה יכול להיות יפה - אבל החלטתי לא ללכת על זה.
שוב - מתי אני אלמד לחשוב לעומק לפני? לשרטט, לתכנן... אוףףףףף איתי.

בסופו של דבר החלטתי על ריקמה על החלק הירוק, שתיראה אותו הדבר משני צידי השמיכה, ולא תיראה כאילו צד אחד "מעובד" ו"מוגמר" יותר מהשני. 
על בד הכותנה יש דמויות קטנות - ינשופים, עופרים, פטריות וארנבים.
בחרתי ינשוף חמוד, במבי אחד ופטריה. הגדלתי אותם (ביד חופשית) על נייר A4 והעתקתי את הדוגמא לנייר אפייה (חצי שקוף כזה). מיקמתי את הדמויות על הפיקה, וחיברתי את הנייר לבד בסיכות. תפרתי עם רגלית לתפירה חופשית - פשוט עברתי על הקווים. כדי שהדמויות יהיו בולטות מספיק וכדי לתקן סטיות קלות (וגדולות) מהקווים, עברתי על כל דמות פעמיים (אני לא בטוחה שהדמויות בולטות מספיק, אולי הייתי צריכה לעבור עוד כמה פעמים כדי לקבל קווי מתאר ברורים יותר). כך נוצר אפקט של רישום שנעשה ביד. לצערי אין תמונות של התהליך, כי כמו שאמרתי, הכל נעשה בלחץ (ללא סיבה, כמובן).

אני חייבת לציין שאני מחבבת את התיפורים החופשיים האלה. זה כמו לצייר על ידי הזזת הנייר במקום להזיז את העט.
החלק המעצבן הוא להוריד את נייר האפייה אחר כך. איפה שהמרווחים בין קווי התפר גדולים (לא התפרים באותו קו מתמשך, אלא שני קווים שונים ברקמה) - הבד נקרע כמו כשקורעים בול משני צידי התפר, ויורד בקלות. איפה שקווי התפר צפופים וקרובים אחד לשני, לפעמים זה ממש תיק להוציא את כל פיסות הנייר. זאת הייתה עבודה שחורה. 


 בסופו של דבר, אני מרוצה מהתוצאה הסופית מבחינת אופי. מבחינת גימור - ממש לא.  הייתי מוסיפה עוד דמויות, בצבעים שונים. עדיין ריק לי מדי... אבל בכל מקרה - הבד מקסים בעיניי, ולמדתי המון, כולל שימוש ברגלית לתפירה חופשית. אז יאללה, זה שווה את זה.


אשמח אם תחלקו רעיונות נוספים לקישוט של שמיכות שהן שכבה יחידה. לא כ"כ מצאתי כאלה, מלבד אפליקציות, ואני בטוח אתפור עוד שמיכות כאלה...

ולמי שמעוניינת - כמה הדרכות שנתקלתי בהן בדרך. לצערי אף אחת מהן לא של שמיכת פיקה דומה לשלי. זה היה חוסך לי המון שטויות (ותודה לפורום אמנות הטכסטיל והליבוד בתפוז על חלק מההדרכות):
ותהייה אחרונה - למה זה נראה כאילו כולן תופרות ישר כמו סרגל ורק אני לא?????

Nono

3 תגובות:

  1. אוי דרלינג - זה מקסים!!! בהחלט עם אופי.
    ולגבי הגימור קרושה - בואי אלי נעשה סדנה - השמיכה הזאת הכי פשוטה בעולם גם מבחינת תפירה וגם מבחינת סריגה, ובסוף עוד תסרגי איזה שמיכת גראני :)


    עשית לי חשק ואני עוד לא סיימתי את מה שחייבת לחדר של הקטקט!!! והלידה עוד חודשיים...

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודעת... חסרה לי צבעוניות. אבל לאף אחד אין שמיכה משודרגת כזאת בגן, אז את שלי עשיתי. :)
      ויאללה, בשביל השמיכה הזאת עם הקרושה אני מוכנה ללמוד את זה... החורף מתקרב ונראה לי פלנל עם גימור קרושה - סוף הדרך. אולי אפילו בשביל מישהי שאני מכירה (רמז רמז).

      תראי מה זה - נדבקתי ממך ואני במחשב עוד לפני שהתקלחתי הבוקר D:

      מחק
    2. תני לי עוד טיפה זמן לסיים עם החדר (אני מקווה שבחגים כל המטלות יחוסלו) ואז נעשה יום מרוכז ללמוד קרושה, ולי תהיה שמיכה בסוף :) ייישששש!


      ואין דרך יותר כייפית להעורר מאשר חצי שעה (שעה וחצי) עם קפה, חתול והתעדכנות במה קורה בעולם דרך בלוגים ופורומים, ואולי לעשות איזה רשימה או שתיים סתם בשביל הכיף (היום עשיתי רשימת אוכל לפריזר-נראה לי חומר מצויין לעוד פוסט)

      מחק