יום חמישי, 20 בספטמבר 2012

Lala מציגה - ברלין - חלק ב' (Lala)

אז אחרי שבחלק א' התמקדתי בעיקר בעיר ובמקומות שטיילנו בהם, הגיע הזמן להתמקד בחלק הלא פחות חשוב - וכמובן היותר טעים של הטיול - מסעדות.

לצהריים נשנשו כל מיני דברים. בעיקר נקניקיות. חייבת להודות שלא הבנתי את עניין הקארי-וורסט. הבחור לקח נקניקיה, חתך לנו אותה, ופיזר מעל אבקת קארי ועוד קצת רוטב קארי. תכלס, אני חושבת שבכל מיני מקומות בארץ שמוכרים נקניקיות בוטיק-עאלק, יותר טעים. אבל אולי סתם לא היה לנו מזל...  אז אם היו לכם התנסויות אחרות, אנא שתפו.

יום חמישי - ערב I

הגענו לברלין בבוקר, ולא ממש תכננו מה ואיפה נאכל בערב. כשעברתי  על הרשימה של TripAdvisor החלטנו ללכת ל bocca di bacco אבל לא היה מקום, והאמת שגם היה נראה לנו מעונב מידי והחלטנו לא לחזור בערב אחר.
אז הלכנו ברגל לכיכר Gendarmenmark והתיישבנו באיזה מקום.
היה כל כך סתמי בעיני, שאפילו לא טרחתי לשמור את השם, הכתובת וכו'. 
בוג"י הזמין איזו מנת נקניקיות שהגיע עם כרוב כבוש (אלא מה) ואני הזמנתי מרק תפוחי אדמה עם נקניקיות. שתינו כמובן בירה. הוא התלהב. אני הרבה פחות. ציפיתי למרק קרם תפוחי אדמה והגיע מן מרק דלוח קצת עם חתיכות תפוחי אדמה ונקניקיה וקצת תפל.
בעיקר למדנו מהערב הזה - לקרוא קצת לפני שהולכים וללכת למקום עם המלצות.

יום שישי - ערב II

אז אחרי הלקחים מהערב שלפני, החלטנו ללכת לרובן וקרלה, מקום שהמליץ עליו אסי עזר בטור שלו. לא הזמנו מקום.
כשהגענו לשם פגשנו בחוץ את אודי, הבעלים של המקום (ידענו שהוא ישראלי בעקבות הטור) והוא מיד סידר לנו מקום בפנים.
סליחה על איכות הצילום.... סלולר, חושך וזה
בוג"י הזמין את בורגר השבוע שהיה עם המון תוספות (חלק שאני זוכרת: גבינת גורגונזולה, בייקון, בצל, ביצה - לא עין! סוג של ביצה קשה.. שזה מגניב כי זה פחות מלכלכך ועדיין טעים) ומגיע עם מלא צ'יפס. ההמבורגר היה מעולה!
אני הזמנתי סטייק סירלוין 200 גר', שמגיע עם רוטב שפחות אהבתי. בעיקר כי היה בו משהו אניסי, ואני לא אוהבת אניס. אבל הסטייק היה עשוי טוב מאוד.
שתינו סכ"ה 3 בירות.
המסעדה ממוקמת באיזור שיש בו הרבה פאבים, ועצרנו באחד מהם לבירה אחרי.
כמה עלה: 44 אירו לא כולל שירות.

יום שבת - ערב III

הערב החלטנו ללכת ל MONSIEUR VUONG שכנראה אין אדם שמגיע לברלין ולא שמע עליה. קראנו עליה גם בכל מיני דיווחים בעברית, והיא גם נמצאת במקום ראשון ברשימה של TripAdvisor. אז לא נלך? בטח נלך.
לפי האתר שלהם לא ניתן להזמין מקום אז פשוט נסענו לשם. כשהגענו היה תור די ארוך, שטיפה הרתיע אותי (משהו שצריך לדעת עלי - אני שונאת, שונאת! לחכות בתור בשביל אוכל. הגישה שלי בד"כ היא שיש עוד מלא מקומות אחרים שבהם אני לא אצטרך לחכות. אז או שאני מזמינה מקום, או שאני עוברת למקום הבא). אבל התור התקדם ממש מהר ובצורה מאוד מסודרת ודי מהר מצאו לנו מקום בחוץ בשולחן ארוך.
התפריט היה קצר באופן מפתיע. לא הרבה מנות ראשונות ומשהו כמו 6 עיקריות. לצערי, אף אלא אחת עם אורז!
למנה ראשונה הזמנו ספרינג רול עם שרימפס. ציפיתי לסוג של אגרול כמו שאנחנו מכירים מהארץ. זה התברר כשרימפס בטמפורה כזה. טעים!
אני קראתי ובניתי על העוף בקארי ואורז אבל לצערי לא היה באותו יום. במקום זה הזמנתי מנה מהספיישלים - סלט אטריות אורז דקיקות כאלה עם ברווז ומלא ירקות. היה טעים, אבל לא נפלתי.
בוג"י הזמין מנה מהתפריט הרגיל גם כן מנה עם אטריות אבל הן היו עבות יותר הרבה ירקות ועוף. המנה שלו היתה לי פחות טעימה.
שתינו.. נכון! בירות :) אבל אסיתיות. טייגר ביר.
הסיכום שלי מהמקום - האוירה מגניבה, המיקום אחלה מהאוכל אני פחות התלהבתי ולא יודעת אם אני הייתי ממליצה ללכת לשם. אבל בעקבות ההתלהבות של בוג"י והדיווחים הנרחבים באינטרנט אני כנראה במיעוט.
כמה עלה: 28 אירו לא כולל שירות. זול, כבר אמרתי?

יום ראשון - ערב IV

אוסטריה - לפי בוג"י זו גולת הכותרת הטיול.
לאוסטריה הלכנו על פי המלצה של חבר. פה ממש השקענו. גם הזמנו מקום וגם לקחנו 3 רכבות בערב כדי להגיע למסעדה שממקומת באיזור הקרויצברג. 
המסעדה עצמה מגניבה לדעתי. לוק מסורתי כזה. מזל שהזמנו מקום, כי כל השולחנות היו מוזמנים וכשביקשנו חשבון כבר שמו את המשולש הזה שמודיע שהשולחן שמור לעוד סיבוב.
ובמסעדת אוסטריה מה נזמין? שניצל וינאי, כמובן.
הלכנו שנינו על השניצל הוינאי הקלאסי שעשוי מעגל ולא מחזיר. 
עשינו שטות והזמנו לחם עם חמאה למנה ראשונה. למה שטות? כי כשראינו את גודל השניצל הבנו שזה היה מיותר לגמרי. 
השניצל זו בעצם מניפה הגדולה מגודל הצלחת עליה הוא מונח, ומתחתיו נח סלט תפוחי אדמה חמצמץ וטעעעיייםםםם. 
ובצד מגיע סלט מלפפונים פשוט וטעים. משהו בו קצת הזכיר לי סלט מלפפונים אסייאתי. לבוג"י זה הזכיר בביס הראשון סלט מלפפונים שסבתא שלו הייתה עושה - לדעתי זה מה שעשה לו את הארוחה.
אוסטריה
הצלחת הריקה היא שלו. שלי לא הייתה קרובה אפילו לסיום.
לסיכום: שנינו באנו בגישה של "כמה כבר אפשר להתלהב משניצל?". בוג"י הגיע למסקנה שמאוד. אני נהניתי. מאוד. אבל בכל זאת... כולה שניצל :)
וברור ששתינו בירות! 
כמה עלה: 48 אירו לא כולל שירות.

יום שני - ערב V

בערב הזה קצת נפלנו. הלכנו לפי המלצה של ההורים למסעדה איטלקית שנקראת LOGGIA ונמצאת לא רחוק מהקוד'אם. כשהגענו המסעדה הייתה ריקה, וזה היה צריך להיות הרמז שלנו להמשיך הלאה. אבל נכנסנו בכל זאת. 
למנה ראשונה הזמנו קפרצ'יו. 
למנות עיקריות: אני הזמנתי ספגטי קרבונרה והוא הזמין טליאטלה גם גבינת גרוגונזולה. 
היה בסדר. לא יותר לא פחות.
בטח לא נכנס לרשימת המומלצות שלי.

יום שלישי - ערב VI

המסעדה של הערב הזה היא גולת הכותרת שלי.
Ach! Niko Ach! מסעדה יוונית ברחוב קוד'אם. הגענו אליה כי היא הייתה רשומה באיזה דף מודפס של מסעדות מומלצות שקיבלנו. חיפוש קצר עליה בגוגל הראה שהיא כנראה שווה ביקור. 
לא הזמנו מקום וכשהגענו היה די הרבה מקום (וגם נראה שמהסעדה די גדולה). התיישבנו בחוץ. אווירה כיפית ושמחה - הרבה מקומיים ששותים הרבה בירה ואוזו.
הזמנו לשתות בירות (כמובן) וקיבלנו 2 שוטים של אוזו. גם עם החשבון קיבלנו שוטים של אוזו. (אבל אני שונאת אניס.. אז רק בוג"י שתה)
מנות ראשונות:
פלפל קלוי ממולא בגבינת פטה
סלט צזיקי
וחצי לחם עם שמן זית ושום
מנות ראשונות באח! ניקו! אח!
עיקריות:
אני הזמנתי גיי'רו (שווארמה) עם צזיקי ותפוחי אדמה. המנה מגיעה עם סלט ירקות עם גבינה וסלט כרוב כזה (סטנדרטי, לא משהו מיוחד). השילוב של בשר עם יוגורט הוא מעולה בעיני והמנה הזו לגמרי עמדה בציפיות. ולמחרת מאוד התבאסתי שלא הצלחתי לסיים אותה :)
הוא הזמין מנה של טלה מבושל עם תפוחי אדמה ושעועית ירוקה. ומעל הכל פרוסת פטה. היה מעולה!
עיקריות
בסוף, עם החשבון, גם קיבלנו תודה רבה ולילה טוב בעברית :)
לסיכום: בעיני, אין ספק שזו המסעדה המוצלחת ביותר שהיינו בה ולדעתי אם מגיעים לברלין אסור לפספס אותה.
כמה עלה: 43 אירו לא כולל שירות. 


המסקנות שלי - 
  • תמיד שווה לעשות מחקר קטן על מסעדות לפני שנוסעים
  • האוכל בברלין מגוון, טעים וזול. 
  • הבירה שם זולה. מאוד. תענוג!
  • האוכל בארץ יקר. 
  • הבירה בארץ ממש ממש יקרה!

תגובה 1:

  1. יופי, עכשיו עשית אותי רעבה. תתביישי.
    טוב, שוב מזמינים סושי...

    השבמחק