יום שלישי, 18 בספטמבר 2012

אז מה אתם עשיתם בחג? (Nono)

משום מה מרגיש לי כאילו לא כתבתי הרבה זמן, למרות שזה ממש לא ככה. עד עכשיו, תמיד היה לי פרוייקט בתהליך, אז בזמן שכתבתי פוסט אחד, כבר ידעתי על מה יהיה הפוסט הבא. הפעם, אחרי שסיימתי את שמיכת הטלאים, פתאום לא היה שום פרוייקט שכבר התחלתי, לא היה שום נושא שרץ בראש, אלא רק רשימה בפנקס שלי - של פרוייקטים עתידיים (זאת הרשימה היחידה של מטלות שכשאני מסתכלת עליה נהיה לי שמח בלב). 
הייתה לי תחושה של ריקנות, לא ברור למה.
אז החלטתי שהחג הוא הזדמנות נהדרת לפרוייקט חדש, והיה לי ברור שאם לא יהיה לי איזשהו תוצר שעשיתי ביומיים חופש האלה, אני אכעס על עצמי, ואז אני אוציא את זה על בעלי וחבל... לא ככה? (-;

זה מה שאני עשיתי בחג

לפני חודש בערך, יצאתי לטיול אחה"צ עם הבת שלי ובחוץ חיכה לי הכסא הזה. מי מוותר על כזה דבר יפהפה, תגידו לי???

עזוב ומסכן ובמצב ממש טוב!
במאמצים אדירים (תינוקת בלי יותר מדי סבלנות + עגלה + תיק + כסא + מדרגות - טוב, נו, רק שלוש, אבל עדיין) העליתי את הכסא הביתה, צילמתי ושלחתי ל-Lala שתראה את השלל, ויצאתי שוב לטיול.
וככה הוא שכב לו איזה חודש, תיקים נערמים עליו, יושב ושותק. תכל'ס - אין לו זכות להתלונן, לפחות הצלתי אותו מהפח (על מי אני עובדת? מישהו אחר היה לוקח אותו, ללא ספק). לקראת השנה החדשה הגיעה גם לו איזו התחלה חדשה.

אחרי הסדנה של איילה ארבל ש-Lala ואני השתתפנו בה היה לי את הבטחון איך להתקדם. כבר קראתי בעבר על שיפוץ רהיטים ופינטזתי. שיפוץ כסא זה אמור להיות בקטנה, לא? :-)
קראתי הרבה על שיטות ליצירת מראה מיושן, אבל אחרי הקורס של איילה, והכסא שהיקום זימן לי, הרגשתי שהגיע הזמן.

השלב הראשון - נקיון (מדהים, מגבונים לחים מורידים אפילו נשורת רדיואקטיבית, לדעתי) ושיוף קל. אחר כך שפשפתי שעווה (סתם נר שבת) על הפינות והבליטות שמהם אני מתכננת לקלף את הצבע הלבן.
אין מי-יודע-כמה הבדל...
השלב השני - צביעה. למזלי הכסא כבר היה חום כהה, יחסית, אז נחסכה ממני הצביעה הראשונית של הפינות בחום (כדי ליצור את האפקט של עץ חום מתחת ללבן - האפקט המיושן).
את הקניות למבצע עשיתי בערב החג, ולא היה בחנות צבע על בסיס מים. אז התפשרתי על בסיס שמן. לא ממליצה. לוקח לזה מלא זמן להתייבש! מבאס! וגם להכל יש תחושה שמנונית, וצריך לנקות את המברשות עם טרפנטין... קיצר - איכס. פעם הבאה צבע על בסיס מים (אם למישהי יש השגות או שיטות, אשמח לשמוע!).
לבן לגמרי
השלב השלישי - שיוף ליצירת אפקט מיושן. כמו שאמרתי, השלב הזה היה רק יממה אחרי הצביעה, כי למרות מה שכתוב על הפחית (ייבוש למגע - אחרי 3 שעות: NOT. ייבוש סופי - אחרי 24 שעות: NOT) הצבע לא התייבש לגמרי. בינינו - כנראה עשיתי משהו לא לפי ההוראות, כי למה להם לשקר? אם מישהו מתעסק בצבעי עץ על בסיס שמן ויש לו השגות - אשמח אם תגיבו, שאלמד משהו.
חמודי 

האפקט המיושן - מקרוב

עוד זווית אחת ודי
ואז - הכרית.
השתמשתי בשאריות בדים משמיכת הטלאים שלי, והחלטתי להמשיך במוטיב הטלאים. 
הדבקתי שתי חתיכות ספוג שהיו בבית (מכיסאות אחרים, אלא מה?), כדי שיהיה רך בטוסיק בשעות התפירה שלי, וחתכתי צד אחד שיהיה מעוגל יותר, כי הגב של הכסא מעוגל גם הוא.זה לא רק נראה עקום, זה באמת עקום D-:

זה מה שהיה בבית...
השתמשתי בהדרכה הזאת לכרית עם סרטים לקשירה לכסא, של Sew4Home, ובמקום לתפור את החלק העליון ישירות לחלק התחתון הוספתי רצועת בד שהכנתי (כמובן, טלאים) ביניהם, כי הכרית שלי עבה יותר ממה שהם תפרו.
לצערי אין לי בבית פספול (אני חדשה בתחום, עוד לא בניתי את המלאי שלי), והיה חג - לא היה איפה לקנות (אם למישהי יש טיפ איך לאלתר פספול מבד ודברים שיש בבית - בבקשה לחלוק!), אבל נזכרתי בהדרכה של אלינר מ-Craftyblog לכריות עם סיומת, ולכן החלטתי לתפור סיומת כזאת. במקום ביד, תפרתי את הסיומת במכונה, רק כדי ליצור פינות יפות ו"משורטטות" יותר.
בדיעבד, אם הייתי קוראת שוב את הדרכה לעומק (ולא רק שואבת מהזכרון) כנראה הייתי משנה את דעתי ותופרת בדיוק כמו שהיא כתבה, כי הכריות שלה מהממות. וגם הייתי מוסיפה שכבת אקרילן לספוג למראה "מלא" יותר. טוב, בפעם הבאה.

top-stitch במכונה בשביל פינות "חדות"
והנה הבייבי כולו -

מכל מיני זוויות. הכרית נראית עבה, אבל היא נוחה ורכה.
וככה נראית פינת העבודה שלי עכשיו:


היא עוד תשודרג, ללא ספק. השולחן צריך קצת עבודה. בהזדמנות.

ולסיכום - השגות מהפרוייקט:
  • הבת שלי יכולה לטפס מעל כל מכשול כדי להגיע למה שאמא שלה מנסה להחביא ממנה. אני חייבת חדר יצירה. עם דלת. שאפשר לנעול.
  • צבע על בסיס מים!
  • שיהיה פספול במלאי הקבוע בבית.
  • כדי שכריות יצאו יפות והכיסוי יהיה מתוח עליהן ככה יפה-יפה, אני צריכה להוריד בערך ס"מ בכל אורך שאני קובעת. ככה זה, פולניות תמיד לוקחות ספיירים, ובכריות זה פחות יפה.
  • באמת שהרשת מלאה הדרכות לכריות, אז אני לא מצרפת פה עוד קישורים, כי באמת - יש בלי סוף.
  • היה כיף. הבאה בתור - כורסא ישנה שממש מבקשת צבע וריפוד.

עכשיו הריקנות חזרה, כי שוב סיימתי פרוייקט ועוד לא התחלתי חדש.
אבל מחר יום חדש, עבודה, מנהלות, לשים בגן, לקחת מהגן, לרוץ לדואר, להספיק קניות בסופר. רק בערב יהיה זמן לחשוב, ועד אז כבר יהיה לי מושג איזה פרוייקט בא לי להתחיל.

אשמח להשגות, טיפים לשיפוץ רהיטים, וכל רעיון שיש לכם.
שתהיה שנה טובה לכולם!
Nono

2 תגובות:

  1. סרט פספול:
    הדרכה (בעברית!) של יהודיתW, בבלוג של mamamisisipi/
    http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=1750&messageid=140356761

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      רשמתי לפני - בפעם הבאה בחנות סדקית - לקנות שרוך ארוך!
      שבוע טוב!

      מחק