יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

מפרפרת (Nono)

זהו הסיפור של המובייל הראשון שלי. מובייל פרפרים. ובאמת פרפרתי בשבילו :)
 
גיסתי אמרה באחת מארוחות שישי האחרונות, שהיא ממש מקווה שיהיה לה זמן וחשק אחרי לידת ביתה לשבת ולתפור מובייל, כמו זה שהיא הכינה בשבילי, ללידת ביתי.


המובייל שהתחיל את הכל. איזה מדהים, הא?
שאלתי אותה אם אין לה חברות שיכינו לה, כמו שהיא הכינה להן (כמובן שהמובייל כבר היה ברשימת ה-ToDo שלי, אבל רציתי להפתיע אותה. ואם להיות כנה, אז גם לא רציתי לספר לה, שלא תפתח ציפיות. זאת הפעם הראשונה שאני עושה דבר כזה, ואם לא יצא יפה...?).
היא ענתה ששתי החברות הרלוונטיות כבר הודיעו והתנצלו שלא יהיה להן זמן (אולי גם הן מחרישות, כמוני...? בסוף היא תופצץ במוביילים...).

השתמשתי במדריך הזה, מתוך הבלוג Felting Crafts. הוא היה ההשראה הראשונית (תודה ל-Mimi שהפנתה אותי אליו) וממנו לקחתי את הדוגמא לפרפרים.
מעבר לכך, כל קשר בין המובייל שלי לשלו - מקרי בהחלט!
רציתי לתת לפרפרים מגע אישי יותר, ולכן החלטתי לרקום על כל אחד דוגמא כלשהי. פחדתי מכמות העבודה (לרקום ביד זה הרבהההה עבודה), ורציתי לנסות רעיונות אחרים, שנפסלו אחרי בדיקת היתכנות (ובדיקת מראה, כמובן):
ניסיתי לתפור אותם מ-2 בדים ושכבת לבד ביניהם (בשביל הקשיחות), ניסיתי טלאים, ניסיתי בובות קטנות של פרפרים - הנה כמה נסיונות שפסלתי. את חלקם אני אנסה שוב בעתיד, יש להם פוטנציאל...
פוטנציאל לא ממומש
אחרי כל הנסיונות האלה חזרתי לרעיון המקורי - רקמה על כל פרפר.
גזרתי שתי דוגמאות של פרפר מכל צבע, רקמתי על כל פרפר דוגמא בצבעים שמצד אחד יתחברו עם צבע הבד, ומצד שני יתנו צבעוניות ילדותית (לא יודעת אם הצלחתי - תגידו לי אתם).
אחד הדברים שלא אהבתי במובייל המקורי הוא שיש שכבת לבד אחת לכל פרפר, ונראה לי שזה נוטה להתקפל ולהצ'תקמק (כן, המצאתי מילה). ולכן, אחרי שסיימתי לרקום, חיברתי כל 2 פרפרים (מאותו הצבע, צד שמאל לצד שמאל) בתך שיניים, עם מילוי של מעט מאוד אקרילן ביניהם, כדי לתת נפח. 
הפרפר האהוב עלי הוא ללא ספק הכתום. אני הכי פחות מרוצה מהכחול.
את הפרפר האדום, שמופיע רק בתמונה הקבוצתית, החלטתי לא להוסיף בסופו של דבר. הוא לא ילדותי מספיק בעיניי (מבחינת צבע).
להקת הפרפרים - צד א
להקת הפרפרים צד ב
אחרי שצילמתי, ובניתי את הקולאז' והעליתי את התמונות, החלטתי שהפרפר הצהוב לא מספק, אז רקמתי אותו מחדש (שונאת לפרום!!!), אז כשתראו את התוצאה הסופית, אל תופתעו.

החלק העליון של המובייל, עליו תלויים הפרפרים מורכב מעיגול פח שקניתי בארטא (הוא ממש קל), שציפיתי אותו בלבד ירוק. השתמשתי בדבק גוטרמן, ואחרי שליפפתי (והדבקתי) את כולו, גם רקמתי את שכבות הבד אחת לשניה בדוגמא מלופפת סביב כל החישוק. אפשר לראות את זה, אם מתאמצים, בתמונה התחתונה השמאלית.
חיברתי 3 עלים, ואת הפרחים (אני ממש ממש מבסוטה מהם, והם ממש פשוטים ליצירה) שמצאתי ב-HowJoyful, מכאן (יש pdf חינמי - רק להדפיס ולגזור. ולתפור, כמובן).


עבודת מדידה, חיבור, קשירה, קצת חרוזים, ניסוי וטעיה - והתוצאה לפניכם.
אני ממש מקווה שהוא יעמוד בסטנדרטים של גיסתי. אם לא - שתשקר לי D:



ובשביל לפנק, קבלו גם את הוורסיה הזאת למובייל פרפרים שהיא מגניבה לגמרי בעיניי - ואני חייבת לנסות אותה מתישהו.
make it and love it מתוך הבלוג

סופ"ש נעים!
Nono

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה